Älska din kropp som den är

Let's get into this, Någon som flyttat ihop med sin pojkvän och som tycker att man gått upp i vikt och att man ser "mindre bra" ut än va man gjorde innan och att man blivigt fet och lat?
Det kallas faktist för sambofällan enligt  mig i alla fall ni som inte tycker som jag får gärna tycka vad ni vill men det är verkligen något litet extra med att flytta ihop under samma tak som pojkvännen!!
Man känner inte att man behöver se bra ut varje dag för att han ändå redan vet hur man ser ut utan smink och hur man ser ut utan kläder.. man släpper efter så mycker helt enkelt, man börjar äta mer och mer och bakar flera tusentals kladdkakor i månaden för att han tycker att det är gott och man lagar extra god mat för att han tycker om det och man tar in mer och mer mat än va man någonsin har kunnat göra för att man lever med en kille hetl enkelt.
Innan var jag noga med min kropp och mitt utseende och jag hade jätte bra självförtroende, jag har det fortfarande idag men inte lika mycket som då, och jag tog hand om min hud och smörjde in kroppen regelbundet och då menar jag varje dag till skillnad från nu så gör jag det en gång i veckan. 
Jag undrar varför det blir så mer än vad jag vet och kan förstå så är det ju självklart inte killens fel utan det är ju en själv, man bestämmer sitt eget sätt att leva och hur man vill ha det. Jag älskade att dansa för och höll egna danslektioner ibland sen slutade jag för att jag jobbade så ofta under sommaren men när tiderna trippade ner så har jag inte börjat dansa igen efter det.
Men det handlar egentligen om vad vill oc inte vill, självklart vill jag alltiid se bra ut och vara i toppform och jag kan leva ett sunt liv och äta ränt och träna jämt om jag vill för de flesta i Sverige har ju möjligheterna till det.
Och jag har verkligen sagt varje dag under två månader att jag skall börja gymma, varje dag är en ny dag men det blir aldrig av, jag måste nog bara hitta drivkraften hos mig själv och pusha mig själv för att bevisa för mig själv och enbart mig själv att jag skall älska och ta hand om min egen kropp.
Jag vet att det finns massa tjejer som mår dåligt över sig själva för att dom är feta med det hjälper inte att bara sitta hemma och dränka sina sorger med mat och att ni är ensamma i denna värld för det är verkligen inte så och jag må kanske inte vara tjock eller fet men det handlar inte bara om det utan man skall tänka på att det finns folk som lever mycket värre än så och är dåliga situationer som dom inte kan ta sig ifrån.

Så kämpa och älska er själva medans ni har möjligheterna till det och det ska jag också för jag ju inte pusha er medans jag själv ligger här i soffan med datorn på knäna men jag vet iaf vad som gäller.
Alla ni som inte mår bra över er själva och som kan hitta 93263 fel på er själva varje dag gör tvärtom, älska er själva och ta hand om er kropp och hälsa för man lever bara en gång och man skall vara tacksam över det livet man har för kom ihåg att det finns miljader andra som har det värre!!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0